درخواست تعدای عکس

نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: درخواست تعدای عکس

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    14.04.2011
    عنوان کاربر
    عضو معمولی
    ميانگين پست در روز
    0.00
    نوشته ها
    2
    تشکر ها
    7
    از این کاربر 0 بار در 0 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    درخواست تعدای عکس

    با سلام خدمت دوستان عزیز
    یکسری عکس از دوره های ایرانی ، مغربی ، شامی و مصری میخوام
    لطفا کمک کنید .

  2. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری

     

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    09.02.2011
    عنوان کاربر
    عضو
    ميانگين پست در روز
    0.04
    نوشته ها
    80
    تشکر ها
    147
    از این کاربر 157 بار در 67 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    یه توضیح کوچولو عرض می کنم امیدوارم مفید باشه:
    هنر معماری اسلامی دارای چهار سبک می باشد ( هنر معماری اسلامی چهار شیوه اصلی دارد) :
    1- شیوه مصری
    از معماری کهن مصر ریشه گرفته و در کشورهای اسلامی شرق آفریقا شامل : مصر ٬ سودان ٬ لیبی ٬ تونس٬ مراکش و اتیوبی و کشورهای پیرامون آن و تا حجاز و یمن ادامه پیدا می کند و با شیوه شامی ( رومی) برخوردهایی را در این مناطق ایجاد کرده است و به عبارت ساده تر سبک ها با هم تلفیق شده اند.
    2 - شیوه شامی
    این شیوه از هنر معماری بیزانز ریشه گرفته و کشورهای سوریه ٬اردن ٬ فلسطین و بخشی از ترکیه و شهرهای مکه و مدینه را در بر می گیرد.

    3- شیوه مغربی ( مراکشی)
    شیوه ای بسیار پیشرفته و پشم گیر است و در بر گیرنده کشورهای مراکش ٬ الجزایر ٬ جنوب اسپانیا و تونس می باشد.
    این شیوه ( سبک ) مجموعه ای کوچکتر از خود را دارد که زیر مجموعه آن حساب می شود و به آن شیوه آندلوسی می گویند که از شیوه مغربی پخته تر است و کلیسای غرناطه یک نمونه آن است.

    4- شیوه پارسی (ایرانی)
    این شیوه از دیگر شیوه ها ارزشمندتر و گشترده تر می باشد و شامل کشورهای ایران ٬ عراق ٬ آذربایجان ٬ ترکمنستان ٬ازبکستان ٬ قرقیزستان ٬ افغانستان ٬ پاکستان ٬ هندوستان ٬ اندولزی ٬ مالزی و عمان می باشد.
    معماری ایرانی اسلامی ٬ بیشتر از معماری ساسانی و تا حدودی از اشکانی تبعیت می کند.

    شیوه ایرانی شامل شش سبک به نام های پارسی ٬ پارتی ٬ خراسانی ٬ رازی ٬ آذری ٬اصفهانی و بعضاٌ تهرانی می باشد.
    که با توجه به عصرها و مقاطع حکومتی هریک از سلسله ها می تونی به نتیجه مطلوبت برسی.

  4. 3 کاربر مقابل از Bgham عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Parvaneh (09.06.2011),sirousb (09.06.2011)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    09.02.2011
    عنوان کاربر
    عضو
    ميانگين پست در روز
    0.04
    نوشته ها
    80
    تشکر ها
    147
    از این کاربر 157 بار در 67 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    تاریخ تا انجا که مشخص است از ناحیه شرقی دریای مدیترانه احتمالا بین دجله وفرات آغاز شده است وممکن است که تمدن بین النهرین از تمدن مصر قدیمی تر باشد ولی از لحاظ زمانی انچنان با یکدیگر فرقی ندارند
    معماری مصر ویژگی بارز ومهمی که دارد این است که بی نیاز از اطراف خود بوده است وتمامی ساخت ها و وسایل خویش را از کشور خود تامین میکرده اند
    ویژگی بعدی مردم مصر که باعث شکل گیری تمدن شهر نشینی انان شد تبحرشان در امر آبیاری همانند مردم نواحی دجله وفرات ویانگ تسه در چین بوده است ورود نیل هم که در مصر قارار دارد از دریاچه ویکتوریا سرچشمه میگرفته است
    همانطور که میدانید رودخانه ها از کوه های بلند تشکیل میشوند وبا حمل املاح گوناگون به سمت دریا یا دریاچه حرکت میکنند ودر برخی نقاط باعث ایجاد لجن زار میشوند وبعد از مدتی بشر اموخت که چگونه میتوان با اسفاده از سد از املاح وآب رودخانه ها استفاده کرد
    در تاریخ شهر نشینی مصر پیدایش قانون گذاران نویسندگان هنرمندان معماران از نکات قابل توجه در این منطقه است
    یک جمله معروف که در بین مصریان ورود نیل است این جمله است:رود نیل از تولد تا مرگدر یک محدوده جغرافیایی خاص ودر یک روال ساده خلاصه میشد.رود نیل یک رود معمولی باری مصریان نبود بلکه یک رود بسیار حیاتی ومقدس نزد مصریان بوده است
    در مصر باستان اعتقاد به جاودانگی اصلی بسیار مهم بوده است البته این فنا ناپذیری مخصوص طبقه اشراف بوده است وبرای مابقی طبقات اجتماعی کاربردی نداشته است حتی برخی از فراعنه مصری خدمه خود را پس از مرگ همراه خویش دفن میکردند تا در آن دنیا نیز خدمتگزاری انان را بکنند
    درابتدا برای حفظ اجساد از گرمای شن های صحرا که رطوبت را از بدن میگیرد ومانع از از بین رفتن جسد میشود اسفاده میکرده اند اما پس از یاد گیری چیز بسیار مهمی به نام مویایی دیگز از این موضوع مهم استفاده کردند که باید اجساد در مقابری نفوذ ناپذیر وبسیار مستحکم که کاری بسیار دشواری بود قرار میدادند که در امنیت در مقابل حشرات باشند وماندگار شوند
    حال این گورها نه تنها یک گور بلکه یک اثر هنری معماری وبه وجود امدن مقابر در مصر شد.مقابر به طور عمده در منطقه به نام ممفیس قرار داشتند.این گرورهای مصطبه ای شکل دارای بامی مسطح وقارا گرفتن پلکان هایی در اطرافشان بودند
    حال کلمه مصطبه یعنی چی؟مصطبه از زبان عربی به نام نیمکت می آید


    اکثر این مقابر از سنگ وخشت تشکیل شده اند وهمچنین یک فرورفتگی در محل دفن موجود است که برای گذاردن نماز وهمچنین قربانیان برای خدایان مورد استفاده قرار میگرفت وبه عنوان جایی بوده است که روح (ka) به بدن باز میگردد اما شاکله اصلی مصطبه ها از بلوک های سنگی خوش تراش وبسیار بزرگی تشکیل شده است
    نکته قابل توجه در ساخت این مقابر رعایت بسیار دقیق هندسه ریاضی ابزار حمل سنگ های بسایر سنگین است که هر انسانی را متحیر می سازد
    حالا میرسیم به مقابر و هرم هایی که در مصر به وجود اومدند
    اولین هرم مصر که در واقع همون مصطبه هست در 2680 سال قبل از میلاد در ساکارا بین رود نیل ومنطقه ممفیس به وجود آمد به نام هرم زوسر که پله های ان در حدود 61 متر ارتفاع داشته است.اما زوسر نام یکی از فرعون های مصری از سلسله سوم پادشاهی آنان است.در یکی از اتقا های این هرم مجسمه زوسر که با قیافه ای عبوس که شمانش نیز از مرمر سبز بوده است موجود بوده است که هم اکنون در موزه قاهره نگهداری می شود
    نام معمار این مجموعه بزرگ وزیبا ایمحوتب نام داشته است که معتقد به خدای خورشید بوده است


    اما اما مهمترین اهرام سه گانه مصر است که در 4 سلسله مصریان به وسیله 3 پادشاه مصری به نام های خئوپس، خفرن ،منکورع که نشان جاودانگی معماری مصریان است


    بزرگترین هرم مصریان از 3 هرم هرمی به نام هرم خئوپس که در 2570 سال قبل از میلاد به وسیله خئوپس ساخته شده است
    در ضمن در مورد هرم زوسر که در ساگارا یک انقلاب در نوع خود به شمار میاید اما 2 هرم ساخته شده در این سایت به نام های اهرام مدوم واهرام داشور اوج ترقی در این منطقه می باشد
    اما بازگردیم به هرم خئوپس که از6/25 میلیون تن سنگ ساخته شده است وارتفاع هرم 146.5 متر هر قاعده مربع شکل آن 232 متر می باشد و وزن هر قطعه سنگ در این هرم حدودا2/5 تن است.
    هردوت برای هرم خئوپس جمله جالبی دارد که میگوید 100 هه هزار نفر در این مجموعه 20 سال کار کردند وغذای اصلی آنان نون وپیاز بوده است تا همچین مجموعه ای به بار آید
    نکته قابل توجه این است که این سنگ های سنگین توسط قایقی به سمت این هرم آورده میشدند وتوسط سطوح شب دار به نقطه مورد نظر میرفتند
    میبینیم که در بین مصریان هندسه وریاضی در چه درجه بالایی قرار داشته است وحتی انان خدایان را ریاضیدان میدانستند


    در پایان قسمت اول معماری مصر یک جمله معروف میگویم و آن این است
    هرم بزرگ نشانه ی اعتبار فرهنگ مصر است

    منبع : http://memarichalipa.persianblog.ir/post/30
    ویرایش توسط Bgham : 09.06.2011 در ساعت 02:32

  6. 5 کاربر مقابل از Bgham عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    dizin (09.06.2011),Parvaneh (09.06.2011),sirousb (09.06.2011),vanaei (09.06.2011)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .