شباهت بسیار زیاد دو پل یکی در ایران و یکی در امریکا !!!!!

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 8

موضوع: شباهت بسیار زیاد دو پل یکی در ایران و یکی در امریکا !!!!!

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    29.04.2011
    عنوان کاربر
    عضو
    ميانگين پست در روز
    0.02
    نوشته ها
    50
    تشکر ها
    69
    از این کاربر 171 بار در 49 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    شباهت بسیار زیاد دو پل یکی در ایران و یکی در امریکا !!!!!

    این پل حامل قسمتی از جادۀ اصلی شماره 93 ایالات متحده است که گردنۀ جادۀ قدیمی در اطراف و بالای دیوارۀ سد را پشت سر می گذارد


    بعد از اتمام، این پل پیوندی بین ایالات نوادا و آریزونا خواهد بود.











    در یک شاهکار برجستۀ مهندسی، دو کمان بتنی عظیم جاده را نگه میدارند که از دل صخره ها بیرون زده اند.

    ین کمانها تشکیل شده اند از 53 تکۀ جداگانه هر یک به طول 24 پا که در کارگاه پل، قالب ریزی و به سیلۀ بالابر تسمه ای (متصل به تیرک های فلزی موقت) بالا کشیده شده اند. در نهایت این کمانها بیش از 1000 پا طول خواهند داشت.


    در حال حاضر این سازه شبیه به یک پل معلق معمولی به نظر می رسد. اما با کامل شدن کمانها، کابلهای نگهدارنده در دو طرف برداشته خواهند شد سپس ستونهای عمودی برای نگهداری جاده بر روی کمانها ساخته می شوند.











    این پل به عنوان گذرگاه سد هوور شناخته شده، اگر چه عنوان رسمی آن پل یادبود مایک اُ کالگان- پت تیلمن است (یکی از فرمانداران بنیانگذار ایالت نوادا- فوتبالیسی از اهالی آریزونا که در افغانستان کشته شد). ساخت پل از سال 2005 آغاز شده و سال آینده به پایان می رسد. پیش بینی می شود روزانه 17000 خودرو سواری و کامیون از روی آن عبور کنند.




    ساخت سد در سال 1931 آغاز شده بود و بتن مصرفی آن برای ساختن جاده ای بین نیویورک و سان فرانسیسکو کفایت می کرد














    مسافت دریاچۀ تشکیل شده (دریاچه مید)، 110 مایل می باشد و مدت 6 سال طول کشید تا پر شود.


    جاده اصلی همزمان با این سد مشهور در سال 1936 گشوده شد.

    یک توضیح اضافی : بالاترین نقطه روی نوار سفید دریاچۀ مید، سطح آب قدیمی دریاچه قبل از خشکسالی و پیدایش منطقۀ لاس وگاس می باشد.


    این خط بیش از 100 پا ، بالا تر از سطح آب کنونی است



















    پل دوم [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]


    ابتدا و انتهای پل جانبازان که تاکنون حدود 3 میلیارد تومان برای آن هزینه شده، به دلیل اشتباه مهندسی، 50 سانتی*متر اختلاف سطح دارد و به هم نمی*رسد
    پل جانبازان رشت که قرار بود در سال 1386 به بهره*برداری برسد هم اکنون در شرایطی به پیشرفت 72 درصدی دست یافته که اشتباهات محاسباتی*اش عجیب*ترین رویداد مهندسی کشور را رقم زده است. اجرای این پل 6/102 متری از چهارم تیر ماه سال 1385 در دو جبهه کاری آغاز شد که بنابر محاسبات می*بایست در پایان پروژه به یکدیگر متصل می*شدند، اما هم اکنون و با وجود گذشت 2 سال اشتباهات محاسباتی مانع از اتصال طرفین پل به یکدیگر شده است.

    هم*اکنون طرفین ابتدا و انتهای پل در حالی برای اتصال به یکدیگر نزدیک شده*اند که تازه مشخص شده به دلیل اشتباهات مهندسی این اتفاق به دلیل اختلاف سطح طرفین پل هرگز نخواهد افتاد. گفته می*شود این اختلاف به نیم متر می*رسد که در قوانین مهندسی عدد بسیار بزرگی به شمار می*آید








    ویرایش توسط ramin_mir : 01.06.2011 در ساعت 18:08

  2. 4 کاربر مقابل از ramin_mir عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Mehraz (02.06.2011),Parvaneh (04.06.2011),sirousb (03.06.2011),جاودشت (01.06.2011)

  3. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری

     

  4. Top | #2

    تاریخ عضویت
    28.05.2011
    عنوان کاربر
    عضو کارآمد
    ميانگين پست در روز
    0.20
    محل سکونت
    ملاير
    نوشته ها
    406
    تشکر ها
    262
    از این کاربر 965 بار در 366 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    آفرين به مهندساي كشورمون
    بد نيست اين مسجدي رو هم كه شاهكار معماري قرنه و تو كشورمون ساخته شده ببينيد
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]
    چراااااااا؟؟؟؟



    ویرایش توسط vanaei : 03.06.2011 در ساعت 22:46

  5. 5 کاربر مقابل از vanaei عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    ALI 2013 (08.10.2012),Mehraz (02.06.2011),Parvaneh (04.06.2011),ramin_mir (05.06.2011),sirousb (03.06.2011)

  6. Top | #3

    تاریخ عضویت
    01.06.2011
    عنوان کاربر
    عضو معمولی
    ميانگين پست در روز
    0.00
    نوشته ها
    1
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 4 بار در 1 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    جالب بود جای بسی تامل دارد.

  7. 4 کاربر مقابل از n.ahmadi عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Mehraz (02.06.2011),Parvaneh (04.06.2011),ramin_mir (05.06.2011),sirousb (03.06.2011)

  8. Top | #4

    تاریخ عضویت
    28.01.2011
    عنوان کاربر
    عضو کارآمد
    ميانگين پست در روز
    0.24
    نوشته ها
    517
    تشکر ها
    1,945
    از این کاربر 1,827 بار در 557 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    حالا کی گفته این کار درست نیست
    اتفاقاٌ ایتم یه جور طرحه دیگه مگه بده جرثقیل همونجا بمونه تازه یه روزی یکی خواست بره بالا بازدیدی از سقف داشته باشه
    دوباره بره جرثقیل کرایه کنه نه این درسته ؟حتماٌ منظوری داشته منتهی به هیشکی نگفته و نمیخوادم بگه بعل.............ه
    اینجوریاست

  9. 3 کاربر مقابل از جاودشت عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Parvaneh (04.06.2011),ramin_mir (05.06.2011),sirousb (03.06.2011)

  10. Top | #5

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    1.16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,492
    تشکر ها
    7,839
    از این کاربر 8,558 بار در 2,286 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    دوستان از همتون ممنونم اما دیگه هنر نمایی های مهندسان عزیز کشورمونو نزارید دو روز دیگه میان از سازمان های جاسوسی کشور های دیگه به عنوان افراد با هوش میدوزدنشون میندازن گردن ما





  11. 2 کاربر مقابل از sirousb عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Parvaneh (04.06.2011),ramin_mir (05.06.2011)

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .