موزه گوگنهایم بیلبائو اثر فرانک گهری

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از 1 به 5 از 6

موضوع: موزه گوگنهایم بیلبائو اثر فرانک گهری

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    موزه گوگنهایم بیلبائو اثر فرانک گهری

    موزه گوگنهایم بیلبائو (به انگلیسی: Guggenheim Museum Bilbao) از معروف ترین موزههای جهان و در اسپانیا میباشد. این بنا در شهر بیلبائو واقع است.


    این موزه در ۱۹۹۷ تکمیل شد و معمار آن فرانک گهری بوده است.



    فرهنگ های ساختمان سازی شامل تمام مؤسسات عمومی و فردی است که با آن ها سر و کار داشته و به نوعی بر شکل ساختار آن ها تأثیر می گذارند.

    موزه جدید «گوگنهایم» در اسپانیا به صورتی وسیع و گسترده مورد تحسین منتقدان معماری قرار گرفته و به عنوان سازه ای منحصر بفرد که اوج خلاقیت معماری در آن به کار رفته، شناخته شده است.

    این سازه نشان دهنده این است که در آخر قرن بیستم بالاخره سازه ارزشمندی ساخته شد. این موزه با ظرافت خاص و به یاری خلاقیت بکار رفته در آن، به دنیای اطرافش مرتبط است.

    این موزه مثالی برای استراتژی اقتصادی امروزی است که شهرهای صنعتی قدیمی مثل «بیل بائو» برای همگن ساختن خود با قوانین جدید فرهنگی، طراحی شدند.

    در واقع این عملکرد بخشی از روند سیاسی در جوامع محلی مانند «باسکیوس»، تلاش می کنند از هویت خودشان در اروپا که سنت ها و قوانین ملی در آن به سرعت ناپدید می شوند، دفاع کنند.

    این کار به طراحی و تکنولوژی کامپیوتر بستگی دارد. مؤسسه*هایی مانند «گوگنهایم» و «گتی» با ارتباط بر قرار کردن به دنیای اینترنتی تجاری، هنر را به صنعتی تجاری تبدیل کرده اند.

    معماران هم عصر ما، مثل آرشیتکت های زمان گذشته برای مفهوم و نماد معماری بیش از خود حرفه معماری اهمیت قائل می شوند. این مفاهیم بر ساختار محتوایی ساختمان ها و نحوه اداره و رهبری پروژه تأثیر گذاشته و نشانه های فرهنگ ساختمان های امروزی ما را تشکیل می دهند.


    مفاهیم مذکور شامل مؤسسات سیاسی، مشتریان، بانک ها، مقاطعه کاران ، پیش بینی کنندگان ارزش ساختمان ها، ارزش و قیمت املاک، کارکنان ساختمان ها، تجار واحد های مسکونی، توسعه دهندگان، شرکت های بیمه و سایر مؤسسات هستند.

    همچنین کاربران ساختمان ها، معماران، مهندسان، شرکت های مشاور، منتفذان معماری و فرهنگی و حتی مدارس معماری هم در این گروه قرار می گیرند.

    به عبارت دیگر فرهنگ های ساختمان سازی شامل تمام مؤسسات عمومی و فردی است که با آن*ها سر و کار داشته و به نوعی بر شکل ساختار آن ها تأثیر می گذارند.

    بسیاری از معماران از این مفاهیم تأثیر گذار در کارهایشان در راه های مشخص و معینی استفاده کرده واستادان معماری وقت خود را مخلصانه در این کار صرف می کنند.

    مسئله کاملاً واضح این است که پیچیدگی معماری ساختمانهای جدید در دنیای امروزی، به اندازه مؤسسه*ای که در آن قرار داشته و تصویری که هنرمند خلاق در ذهن مردم بوجود آورده بستگی دارد.

    در این حال بسیاری از معماران به اهمیت تشریک مساعی و گرد*آوری نقطه نظر*های مختلف در حل مشکلات پی برده*اند.

    اغلب راه*حل*های اصولی و محافظه*کارانه در حل مشکلات معماری ممکن است از طریق ارائه نقطه نظر*های نوآورانه بدست آید.

    اما در همان حال بسیاری از معماران فعلی معتقدند که موقعیت فعلی نمی*تواند سودمند*ترین راه*حل باشد.بیشتر وقت آرشیتکت*ها صرف مکالمات تلفنی و تشریفات مربوط به کاغذ بازی و ملاقات*های وقت*گیر با مقاطعه*کاران، مشتریان، مقامات مسئول در ساخت*و*ساز، به منظور هماهنگ کردن کارها و سند*سازی از این ملاقات*های حضوری و مکالمات تلفنی می*شد.

    بیشتر نتایج حاصل از این فعالیت*ها به صورت انبوهی از کاغذ*ها که باید ضمیمه پروژه*ها شده و با قیمت*های که قابل تحقیق بوده و در ارزش*گذاری بهای ساختمان سهیم بودند، نشانه*گذاری شده*اند.

    بیشتر این فعالیت*ها نه تنها به ساختار بهتر سازه*ها کمک نکرد، بلکه اجرای قانونی را کم رنگ کرده و در حفظ خط سیر بهای کار ماهرانه تأثیر منفی داشت.

    سؤال مهمی که در ذهن ایجاد می*شود این است که چگونه کیفیت ساختمان*ها از طبیعت فرهنگ پرورش ساختمان*ها تأثیر می*پذیرد؟

    به عبارت دیگر تکامل ساخت ساختمان*ها چگونه بر روی فعالیت*های معماران و سایر کسانی که در آن نقش داشتند تأثیر می*گذارد؟

    به عقیده صاحبنظران مجله «آرکیتکچر ویک » فرهنگ تکامل ساختمان، نحوه تأسیس آن و نوع عملکرد*های مردمی که از آن فرهنگ پیروی می*کنند، پاسخ این سؤال را به صراحت بیان می*کند.

    برای این مجله این نکات فنی و استادانه مانند پنجره*ای عمل می*کنند که به سوی مجموعه*ای غنی از مفاهیم ارزشمند باز شده*اند. در این مجله به فرهنگ و تکامل ساختمان مانند مجلات دیگر از جمله «پرکتیس» و «کانستراکشن اینداستری» نگاه نمی*شود.

    ساختمان*ها اساساً حرکتی متحورانه اجتماعی محسوب می*شوند. طبیعت این حرکت متحورانه در طول تاریخ دچار تغییر و تحول شده است.این تغییرات بسته به نوع محل، از جایی به جای دیگر فرق کرده و در موارد اختصاصی کیفیت حجم، اندازه و بخش اصلی ساختمان*های ساخته شده را کنترل می*کند.

    اغلب ساختمان*ها در دنیا با حداقل دخالت اساتید معماری ساخته می*شوند و هنوز آن*ها از نظر شکل و ظاهر برای زندگی روزمره انسان*ها طراحی می*شوند.

    معماران هیچگاه به عنوان قدرت نفوذی مورد احترام، در طراحی ساختمان*ها مطرح نبوده*اند. هنوز هم شخصیت ساختمان معمولاً انعکاس درستی از فرهنگ آن نیست، اما در انتها مراحل مشخصی باعث می*شوند تا بدون دخالت معماران، فرهنگ ساختمان عینیت پیدا کند.

    در پایان می*توان گفت که هدف از این مقاله، حضور معماران ساختمان*ها در فحوای کلام است.

    عقیده دست*اندر*کاران مجله «آرکیتکچر ویک» بر این است که داشتن چنین دید مؤثری نه تنها تمرینی هم عصر با ماست بلکه به ما نشان می*دهد چگونه چنین آزمایشی می*تواند نقش مؤثری در پیشرفت و درک شهرهایی داشته باشد که این هزاران فعالیت مستقل توسط مردم را تحت پوشش قرار داده و ممکن است پیشرفت کنند.



    منبع: [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]
















    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  2. 3 کاربر مقابل از Mehraz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Parvaneh (17.05.2011),sirousb (10.05.2011),ZigoR@T (09.05.2011)

  3. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری

     

  4. Top | #2

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر




















    منبع :fa.wikipedia.org
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  5. 3 کاربر مقابل از Mehraz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Parvaneh (17.05.2011),sirousb (26.05.2011)

  6. Top | #3

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    گوگنهایم بیلبائو یکی از چند موزه متعلق به بنیاد گوگنهایم نیویورک است . که موزه و نمایشگاه دائمی شامل آثار هنرمندان اسپانیایی و بین المللی است.این موزه دارای شکل خاص و عجیب به صوت منحنی هایی مختلف طراحی شده است که در نوع خود یکی از بهترین طراحی های ساختمان در جهان است . منحنی های در ساختمان به ظاهر تصادفی طراحی شده اند ، که معمار این بنا اعلام کرده بود که بدلیل بازتاب نور به این شکل طراحی شده است .
    وقتی در سال ۱۹۹۷ این موزه به روی عموم مردم باز شد به دلیل سبک طراحی خاص خود سر و صدا زیادی در جهان به عنوان یک ساختمان تماشایی در جهان به پا کرد . و Philip Johnson یکی از معماران برجسته گفت که : ” این یکی از بهترین و زیباترین ساختمان ها در زمان ماست ” شکل اصلی این بنا شبیه یک کشتی است که شیشه های بکار رفته در این بنا شبیه فلس ماهی است که بازتاب نور را بدلیل وجود درخشندگی تیتانیوم در این بنا است.





    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  7. 2 کاربر مقابل از Mehraz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Parvaneh (17.05.2011),sirousb (10.05.2011)

  8. Top | #4

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    آثار گری به طور کلی نتیجه یک روند طولانی طراحی است که با استفاده از اسکیسهای متعدد، مدلهای کامپیوتری و ماکتهای بزرگ حاصل شده است. اسکیسها و نمودارهای اولیه به مدلهای فیزیکی با مقیاسهای مختلف تبدیل و این مدلها در نهایت به ساخت ماکتهای کامل میانجامد.
    نکته بسیار جالب در روند طراحی گری در استفاده از رایانه در این روند است. بر خلاف سایر معماران که از نرم افزارهای معمول دوبعدی و سه بعدی مانند CAD و ۳DsMAX برای کارهای خود استفاده می*کنند گری از نرم*افزار کاتیا که یک نرم*افزار مربوط به طراحی جامدات است استفاده کرد. این نرم افزار بیشتر برای طراحی خودرو و هواپیما و محاسبات پیچیده بدنه*های مختلف کاربرد دارد و هماهنگی بسیار عالی با سایر نرم افزارها دارد. کاتیا سطوح را تحلیل و بر اساس محدودیت سازه*ای، کارکردی و اقتصادی پروژه آن را تصحیح می*کرد. داده*های عددی که به این ترتیب بدست میآمدند بار دیگر بر روی یک مدل پیاده می*شدند تا حجمها کنترل شوند و در صورت لزوم تغییر کنند. این رفت وبرگشت بین مدلهای مطالعاتی و داده*های دیجیتال بنیاد شکلی پروژه را به وجود میآورند. سپس از داده*های کامپیوتر برای تهیه پلانهای ساخت موزه استفاده شد
    بی شک مهمترین ساختمان*هایی که انگیزه*ها و زمینه*های لازم را برای توسعه معماری گردشگری ایجاد نموده موزه*ی گوگنهام فرانک گری در بیلبائو اسپانیا است که در سال *١٩٩٧ ساخته شد.



    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  9. 3 کاربر مقابل از Mehraz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Parvaneh (17.05.2011),sirousb (10.05.2011),ZigoR@T (01.06.2011)

  10. Top | #5

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    به جرات می*توان گفت تا پیش از این هرگز ساختمانی از چنین قدرت کیمیایی که یک شهر کوچک استانی در منطقه باسک اسپانیا را به بازیگر عمده*ی جریان هنر و فرهنگ جهان تبدیل کند برخوردار نبوده است.

    طراحی موزه گوگنهایم بیلبائو همانند موزه*ی گوگنهایم فرانک لویدرایت در نیویورک که طرح آن مربوط به سال*های پیش است یک رویداد فوق العاده و استثنایی در تاریخ معماری محسوب می*شود.

    با بازدید بی سابقه تورهای هنر و معماری از شهر و جمعیت زیاد گردشگران که تاثیر شگرفی بر اقتصاد محلی داشته است همگی نشانگر موفقیت بیلبائو هستند.









    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  11. 4 کاربر مقابل از Mehraz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    haniye_h (19.05.2013),Parvaneh (17.05.2011),sirousb (10.05.2011),ZigoR@T (01.06.2011)

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .