پروژه تونل smart

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: پروژه تونل smart

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.96
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,455
    تشکر ها
    7,743
    از این کاربر 8,338 بار در 2,222 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    پروژه تونل smart

    پروژه تونل SMART

    (Stormwater Management and Road Tunnel)
    SMART درخشش مهندسی در اعماق زمین
    تونل SMART اولين تونل دو منظوره جهان است كه در شهر كوالالامپور پايتخت كشور مالزي ساخته شده است. ساخت اين تونل از سال 2003 شروع و در ژوئن 2007 بهره*برداري از آن آغاز شده است. اين تونل ابتدا به*عنوان مسيري براي انحراف آب*هاي خروشان و سيلاب*هاي رودخانه*اي كه از به*هم پيوستن دو رودخانه بزرگ در مركز شهر حاصل شده است، در نظر گرفته شده بود. ولي سپس با يك ايده جالب و خلاق و با در نظرگرفتن قطر داخلي 8/11 متر، تونل به گونه*اي طراحي شد كه بتواند در زمان*هاي غيراضطراري كه جريان آب چندان قوي نيست به*عنوان تونلي رفت و آمدي (در دو طبقه) براي وسايل نقليه جهت كم*كردن بار ترافيكي يكي از شاهراه*هاي مهم و شلوغ شهر مورد استفاده قرار بگيرد.
    بهره*برداري از اين تونل در سه حالت مي*تواند انجام بگيرد:
    حالت اول (حالت عادي يا نرمال): زماني است كه جريان آب رودخانه به قدري كم است كه اساساً نيازي به انحراف توسط تونل ندارد.
    حالت دوم: زماني است كه طوفان*هاي كوچك يا متوسط رخ مي*دهد ولي فشار جريان آب زياد نيست. در چنين حالتي جريان آب به داخل تونل منحرف شده و از طريق مسير فرعي به پايين*ترين قسمت تونل هدايت مي*شود. در اين حالت دو مسير عبور و مرور بالايي تونل همچنان بر روي وسايل نقليه باز است.
    حالت سوم: حالتي است كه در زمان طوفان*هاي سهمگين رخ مي*دهد. در چنين حالتي كل تونل بر روي وسايل نقليه بسته مي*شود و پس از اطمينان از خارج*شدن كليه ماشين*ها (به*وسيله تعداد زيادي ايستگا*ه*هاي رفتارسنجي تا زماني كه يك وسيله نقليه در داخل تونل باشد درهاي ورودي آب باز نمي*گردد) جريان سيلاب به*طور خودكار به داخل تونل هدايت مي*شود. ظرفيت آب در تونل در چنين حالتي به سه ميليون مترمكعب مي*رسد.
    ساعت زمان لازم است تا پس از پاك*سازي تونل درهاي آن بر روي وسايل نقليه باز گردد.. اين حالت يك يا دو بار در سال رخ مي*دهد.
    · روش ساخت تونل
    شهر كوالالامپور از نظر زمين*شناسي بر بستري از آهك قرار گرفته است. ضمناً اين شهر از سطح دريا نيز بالاتر است. از مشخصه*هاي اصلي اين لايه*هاي آهكي وجود تخته*سنگ*ها، گودال*ها و باتلاق*هاي متفاوت است. با توجه به طبيعت زمين*شناسي شهر بيشتر ايده*هاي طراحي و اجرا به سمت و سويي ميل كرده است كه كمترين اثر منفي را بر روي شرايط محيطي و زمين*شناسي شهر وارد نمايد.
    لذا براي اين پروژه از ماشين TBM مدل Slurry Shield استفاده شده است كه به هنگام كار در برخورد با بسترهاي آهكي و مواجهه با آب*هاي زيرزميني و صخره*هاي سخت مقاومت خوبي از خود نشان مي*دهد. وجود يك سپر مقاوم كه با فشار هوا كار مي*كند امكان آن را فراهم مي*سازد كه ماشين در مواجهه با آب*هاي زيرزميني و خاك*هاي سست تعادل خود را كاملاً حفظ نمايد.
    · ايمني تونل
    از نظر استادارد هاي امنيتي و ايمني نيز اسمارت از وضعيت خيلي خوبي برخوردار است. خروجي*هاي اضطراري فراوان*، سازه ضد زلزله، صدها دوربين و وجود مرکز کنترل که شبانه*روز تردد خودروها و عبور جريان آب را زير نظر دارند اسمارت را در اين زمينه نيز بي همتا کرده است.
    تونل SMART براي دستگاه*هاي تهويه ويژه*اي است كه در هر كيلومتر از تونل تعبيه شده است. اين دستگاه*هاي قوي تهويه به*طور دائم هواي *آلوده تونل را خارج مي*نمايد.

  2. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    محل سکونت
    دنیای تبلیغات
    نوشته ها
    بسیاری

     

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .