پنج تکنيک تمرکز ...

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: پنج تکنيک تمرکز ...

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    26.01.2012
    عنوان کاربر
    عضو کارآمد
    ميانگين پست در روز
    0.24
    محل سکونت
    ناکجا...
    نوشته ها
    429
    تشکر ها
    1,683
    از این کاربر 2,004 بار در 504 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    پنج تکنيک تمرکز ...








    *پنج
    تکنيک تمرکز

    صبح – خانه در سکوت ، اتاق آرام است ، کتاب را بر مي دارم ، ورق مي زنم ... کلمات ، جملات ، صفحه بعد از صفحه

    ظهر – به صفحات طي شده نگاه مي کنم ، و چيزي به باد نمي آورم ...
    و
    اينگونه ، هر روز تاريخ را تکرار مي کنيم ...!

    اتفاق ساده است : به همه چيز فکر مي کردم جز متن روبرو!
    نيروي تخيل و تفکر ما ، همان طور که موتور محرک يادگيري به حساب مي آيد ، گاهي عملکردي
    کاملاً معکوس دارد، اشتغالات ذهني آنقدر فراوان و جاگيرند که فضايي براي مطلب تازه
    باقي نمي ماند. افکار مزاحم و گاهي حتي آزاردهنده ، معمولاً به طور متناوب تکرار مي
    شوند که عمده آسيب آن به قدرت تمرکز ماست، کاهش تمرکز و دقت که سنگ بناي يادگيري
    است ، مسير طبيعي يادگيري را با اختلال روبرو مي کند، و کاهش دقت يعني : همساني
    اهميت تمام داده هايي که به ذهن ما وارد مي شود، و طبقه بندي آموزه هايمان را با
    شکل مواجه مي کند، اگر آموزه اي و آموختني در کار باشد! به زبان ساده و شايد کمي
    نااميد کننده : ياد نمي گيريم!

    با توجه به فرصت کوتاه پيش رو ، کاربردي ترين روش براي مقابله با اين افکار چيست؟
    در زير چند روش ساده را جهت کاهش و حذف افکار مزاحم هنگام مطالعه معرفي مي کنيم اميد
    که مفيد واقع شود:


    روش اول: تمرکز بر يک شيء : توجه خودمان را بر يک شي ء متمرکز کنيم و با
    جزئيات هر چه تمام تر براي خودمان توضيح دهيم. با پرسيدن سوالهاي مثل : آن شي ء
    دقيقاً کجاست؟چه اندازه اي دارد؟ چه رنگي است ؟ چه جنسي دارد؟ به چه درد مي خورد ؟
    و ...


    روش دوم : آگاهي حسي: محيط اطرافمان را به عنوان يک « کل » مورد توجه قرار
    دهيم و از حواس 5 گانه مان استفاده کنيم ؛ مثل اينکه : چه مي شنوي ؟ در درون بدنت ؟
    در داخل اتاق؟ بيرون از اتاق ؟ بيرون از خانه؟ ( تمرکز بر شنوايي)

    يا مثلاً : آيا عينک را روي صورتت حس مي کني؟ بدنت را روي صندلي چطور ؟( تمرکز بر
    بساوايني)


    روش سوم: تمرين هاي ذهني: مثلاً 7 تا 7 از هزار کم کردن، يا جانورني که نامشان
    با حروف خاصي از الفبا آغاز مي شود.


    روش چهارم :
    شمارش افکار : افکار منفي و آزادهنده را بشماريم و در پايان هر
    روز آن را از نظر نوع و تعداد با روز قبل مقايسه کنيم، که امکان دسته بندي و بررسي
    بيشتر افکار آزارنده و مزاحم را فراهم مي کند.


    روش پنجم:
    تيتربرداري از افکار دنباله دار: در طول مطالعه ، هر فکر غيرمرتبط
    که به ذهنمان خطور مي کند را يادداشت کنيم و در ساعت مشخصي آن فکر را مثل يک داستان
    دنبال کنيم . ( براي آن شروع ، ادامه و پايان قائل شويم ) . گاهي همين کار ساده به
    رشته اي از افکار متناوب مزاحم پايان مي دهد.

    و يادمان بماند، در اين فرصت کوتاه با مديريت ذهن و زمان ، راه را آسانتر و مقصد را
    روشنتر مي يابيم.
    ویرایش توسط mahsaz : 21.06.2012 در ساعت 13:00
    استاد تغییر باشیم، نه قربانی تقدیر...

    در بازی زندگی اگر عوض نشویم، تعویض میشویم...

  2. 11 کاربر مقابل از mahsaz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    amir0172 (21.06.2012),archi kochoolo (21.06.2012),arch_1 (22.06.2012),mahmoudz (09.01.2013),malihehh (21.06.2012),maxpin206 (21.06.2012),sana74 (15.11.2013),saray (21.06.2012),sheytoon (30.08.2012),sirousb (21.06.2012),zahra.m (21.06.2012)

  3. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    محل سکونت
    دنیای تبلیغات
    نوشته ها
    بسیاری

     

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .