آداب برخورد اجتماعی مهندسین ( در باب کسب و کار موفق)

نمایش نتایج: از 1 به 4 از 4

موضوع: آداب برخورد اجتماعی مهندسین ( در باب کسب و کار موفق)

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    آداب برخورد اجتماعی مهندسین ( در باب کسب و کار موفق)

    نحوه برخورد با اجتماع برای کسب بیشترین حد اعتبار در زمینه شغلی و اقتصادی و اجتماعی یکی از موضوعات مهمی میتونه باشه که زیاد در موردش صحبت نشده
    به پیشنهاد یکی از کاربران محترم (hesamer) این تاپیک را ایجاد کردیم تا با هم در این مورد صحبت کنیم و از تجربیات هم درس بگیریم
    شما هم هر تجربه ، توصیه ، نوشته ، مقاله و... در این مورد دارید با ما در میون بذارید
    با تشکر
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  2. 8 کاربر مقابل از Mehraz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    archi kochoolo (13.05.2012),arch_1 (13.05.2012),hesamer (13.05.2012),Lamsoo (20.05.2012),mahsaz (14.05.2012),maxpin206 (13.05.2012),saray (13.05.2012),sirousb (13.05.2012)

  3. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری

     

  4. Top | #2

    تاریخ عضویت
    24.02.2012
    عنوان کاربر
    عضو
    ميانگين پست در روز
    0.03
    نوشته ها
    51
    تشکر ها
    594
    از این کاربر 197 بار در 34 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    آداب برخورد يك مهندس

    مهندس و مدیر: مردی که سوار بر بالن در حال حرکت بود ناگهان به یاد آورد قرار مهمّی دارد؛ ارتفاعش را کم کرد و از مردی که روی زمین بود پرسید: "ببخشید آقا ؛ من قرار مهمّی دارم ، ممکنه به من بگویید کجا هستم تا ببینم به موقع به قرارم می رسم یا نه؟" مرد روی زمین : بله، شما در ارتفاع حدودا ً ۶ متری در طول جغرافیایی "۱٨'۲۴ﹾ۸۷ و عرض جغرافیایی "۴۱'۲۱ﹾ۳۷ هستید.مرد بالن سوار : شما باید مهندس باشید.مرد روی زمین : بله، از کجا فهمیدید؟؟" مرد بالن سوار : چون اطلاعاتی که شما به من دادید اگر چه کاملا ً دقیق بود به درد من نمی خورد و من هنوز نمی دانم کجا هستم و به موقع به قرارم می رسم یا نه؟" مرد روی زمین : شما باید مدیر باشید.مرد بالن سوار : بله، از کجا فهمیدید؟؟؟" مرد روی زمین : چون شما نمی دانید کجا هستید و به کجا میخواهید بروید. قولی داده اید و نمی دانید چگونه به آن عمل کنید و انتظار دارید مسئولیت آن را دیگران بپذیرند.
    ویرایش توسط Lamsoo : 20.05.2012 در ساعت 01:42

  5. 7 کاربر مقابل از Lamsoo عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    Arch3D (20.05.2012),archi kochoolo (21.05.2012),arch_1 (20.05.2012),hesamer (20.05.2012),maxpin206 (24.05.2012),Mehraz (20.05.2012),sirousb (20.05.2012)

  6. Top | #3

    تاریخ عضویت
    27.02.2011
    عنوان کاربر
    عضو کارآمد
    ميانگين پست در روز
    0.06
    نوشته ها
    124
    تشکر ها
    206
    از این کاربر 494 بار در 115 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    این یه موضوع با هستش... موضوع باز هم بحث های باز داره .

    به نظر من رفتار و آداب معاشرت مهندس با رشته های دیگه زمین تا آسمون فرق داره...

    خیلی مکس کردم واسه شروع مطلب... امیدوارم بتونم منظورم رو برسونم... هرچند من زور ندارم


    از دکتر ها شروع کنیم... دکتر ها اشخاصی هستند که بیشتر غرور دارن و حالت دستوری عمل و زندگی میکنن... هر بیماری که به دکتر مراجعه میکنه باید تحت نظر و حرف دکتر عمل کنه !!!

    ولی یه مهندس نباید و نمیتونه اینجوری باشه... رفتار یه فرد مهندس خیلی باید منعطف تر باشه... دقیقا باید رفتارش طوری باشه که بتونه کارفرما رو جذب کنه... من طرفدار رفتاری هستم که دوستی رو با کارفرما افزایش بده...







    مهندسی موفق میشه که بتونه کار رو با رفتارش بدزده...


    زمانی هم جا داره که انقدر جدی و با جذبه حرف زده بشه که طرف حتی به خودش اجازه ابراز نظر هم نده اجازه تغییر طرح که به هیچ وجه



    ****

    وقتی کارهای ما در مرحله اجرا قرار میگیره و مهندس نقش پیمانکار رو ایفا میکنه باید خودش رو برای تمام موارد آماده کنه...

    مثل روز روشن هست که خطرات زیادی نیروی کار رو تهدید میکنه و کارگران زیادی در حین کار حتی جان خودشون رو از دست دادن اون زمان میان خر پیمانکار رو میگیرن و مجبور میشه چند روزی آب خنک بخره...

    به چشم دیدم پیمانکاری رو که وقتی کارگرش جونش رو از دست داد... طی مراحل قانونی از فشار زیاد سکته کرده

    به چشم هم پیمانکار بزرگی رو دیدم که وقتی کارگر 18 سالش به دلیل بی احتیاطی از طبقه 5 افتاده و جونش رو از دست داده با روحیه کاملا باز برخورد کرده و به لفظ شوخی میگفت چند روز میریم اون تو رفیق جدید هم پیدا میکنیم...



    کار ما و رشته ما ( مهندسی ) یک رشته کاملا باز هست که کسانی که رفتار کاملا باز دارند توش موفق میشن






    * تمام موارد نظر کاملا شخصی بود و از پراکندگی نظراتم عذرخواهی میکنم و هیچ بی احترامی به دکتر ها قرار نبود بشه ... هرچند نمیشه با دکتر جماعت زندگی کرد

  7. 5 کاربر مقابل از hesamer عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    archi kochoolo (21.05.2012),arch_1 (21.05.2012),maxpin206 (24.05.2012),Mehraz (21.05.2012),sirousb (20.05.2012)

  8. Top | #4

    تاریخ عضویت
    24.02.2012
    عنوان کاربر
    عضو
    ميانگين پست در روز
    0.03
    نوشته ها
    51
    تشکر ها
    594
    از این کاربر 197 بار در 34 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]
    1- مشتري راضي مشتري راضي كسي است كه در حال حاضر، راضي بوده ولي هنوز جزء مشتريان ارزشي و وفادار و دائمي ما نيست. اين مشتري در سطح خوبي قرار داشته ولي دمدمي مزاج بوده و رقيب ما مي‌تواند نظر او را تغيير دهد و نسبت به سازمان ما بي‌تفاوت است. 2- مشتري شاد اين مشتري ميزان وفاداريش به شما بيشتر است زيرا شما را باور دارد و از شما نزد دوستانش تعريف مي‌كند و مشتريان جديدي را مي‌آورد. ولي اين مشتري توقعاتي نيز دارد كه بايد در ابتدا خود را آماده براورده ساختن توقعات بعضاً نابجاي او نماييد وگرنه نداشتن برنامه منطقي و مدون براي برآورده ساختن او مي‌تواند او ر به مشتري ناراضي مبدل كند. براي اين كار بايد تخيف هاي مشخص و تعيين شده‌اي را در نظر بگيريد. 3- مشتري ناراضي او به جاي راضي بودن، متأسفانه در گروه مخالفان و ناراضيان شما قرار داد. زيرا شما نيازش را برآورده نكرده‌ايد و رقباي شما بهتر از شما به او سرويس داده‌اند، بنابراين تلاش كنيد تا با ارائه خدمات بنياني از ابتدا مانع نارضايتي مشتريان شويد. زيرا اين قبيل مشتريان اقدامات زير را انجام مي‌دهند : الف – مشتري ناراضي مشكلش را حداقل با 8 نفر در ميان مي گذارد و آنها را به سوي رقيب مي‌برند. ب – مشتري ناراضي اطلاعاتش را به 20 نفر دیگر انتقال مي‌دهد. ج – 98 درصد مشتريان ناراضي بدون شكايت و بدون اطلاع قبلي ما را ترك كرده و به سوي رقيب مي‌روند. مشتريان شيفته اينها مشتريان متعصب و پروپاقرص سازمان شما هستند و با اصرار ديگران را به سوي سازمان شما مي‌كشانند. حتي از خودشان هزينه مي‌كنند تا سازمان شما را به شهرت برسانند. اينها ارزشمندترين مشتريان شما هستند و بايد با استفاده از شيوه‌هاي نافذ رهبري و از طريق جلب قلوب و نفوذ در دلها، اينها را جذب سازمان كرده، زيرا اينها بعداً جزء مشتريان وفادار خواهند شد. 5- مشتريان خشمگين عملكرد شما و سازمانتان نه تنها موجب رضايت آنها نشده بلكه آنها را ناراحت و حتي خشمگين كرده است. اين نوع مشتريان در پي انتقام‌گيري بوده و براي نابودي شما تلاش مي‌كنند و كمترين خواسته آنها محو شما و سازمنتان از صحنه است. براي نابودي شما، وجود مقدار بسيار كمي از اين نوع مشتري فوق العاده خطرناك است به طوريكه براي نابودي و از بين بردن شما چند نفر ازاينها كافي است. لذا نبايد بگذاريد مشتري به اين حد خشمگين شود. نحوه برخورد با هر يك از اين مشتريان به دليل ذهنيتي مثبت و منفي كه آنها از ما دارند بسيار متفاوت است.

  9. 6 کاربر مقابل از Lamsoo عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    archi kochoolo (24.05.2012),arch_1 (25.05.2012),hesamer (24.05.2012),maxpin206 (24.05.2012),Mehraz (25.05.2012),reyhaneh_karimi (25.05.2012)

موضوعات مشابه

  1. موقعی که فقر باعث خلاقیت میشه
    توسط mahsaz در انجمن عکاسخانه
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 17.04.2012, 01:21
  2. جاذبـه ای طبیـعی و بی نظیـر در تگـزاس
    توسط mahsaz در انجمن ابنیه جهان
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 04.03.2012, 21:40
  3. آموزش ساخت جنس شیشه واقعی در مکس
    توسط Mehraz در انجمن 3D Max
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 05.08.2011, 15:09
  4. فیلمهایی از آزمایش لرزه ای ساختمان ها با اندازه واقعی در ژاپن
    توسط fashion000 در انجمن بانک تصاویر و فیلم عمران
    پاسخ: 3
    آخرين نوشته: 31.05.2011, 14:06
  5. احداث سیلو سیمان با قالب لغزنده به همراه عکس
    توسط sirousb در انجمن بانک تصاویر و فیلم عمران
    پاسخ: 0
    آخرين نوشته: 24.05.2011, 19:02

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .