برنامه فیزیکی و استانداردها و ضوابط طراحی استادیوم های ورزشی

نمایش نتایج: از 1 به 3 از 3

موضوع: برنامه فیزیکی و استانداردها و ضوابط طراحی استادیوم های ورزشی

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    26.02.2012
    عنوان کاربر
    عضو معمولی
    ميانگين پست در روز
    0.00
    نوشته ها
    1
    تشکر ها
    0
    از این کاربر 0 بار در 0 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    برنامه فیزیکی و استانداردها و ضوابط طراحی استادیوم های ورزشی

    سلام
    اگر کسی در زمینه طراحی استادیوم ورزشی اطلاعاتی داره ممنون می شم در اختیار من بذاره.

  2. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری

     

  3. Top | #2

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    1.16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,492
    تشکر ها
    7,839
    از این کاربر 8,558 بار در 2,286 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر
    سلام چیزهایی که من تونستم پیدا کنم
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]
    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]





  4. 6 کاربر مقابل از sirousb عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    cando (06.06.2016),Mehraz (27.02.2012),omid.sayyah (22.05.2015),sara_archi (26.03.2013),tala60 (20.06.2012)

  5. Top | #3

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    1.16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,492
    تشکر ها
    7,839
    از این کاربر 8,558 بار در 2,286 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    توجه معیارهای طراحی پارکینگ ویژه استادیوم

    طراحی پارکینگ برای رویداد های مختلف طرح های مخصوص به خود را طلب می کند. تعدادی از تماشاگران با وسایل نقلیه عمومی جابجا می شوند و تعدادی به وسیله اتومبیل های شخصی .

    پارکینگ های عمومی cars : public parking · دست کم به ازای هر 15 تا 10 تماشاچی یک فضای پارکینگ.· طبق توصیه فیفا به ازای هر 6 تماشاچی یک فضای پارکینگ.· طبق توصیه های جدید آلمان به ازای هر 4 تماشاچی یک فضای پارکینگ.· مساحت هر پارکینگ با احتساب فضای گردش حدود 25 متر مربع.

    پارکینگ های اتوبوس buses and coaches فیفا به ازای هر 120 تماشاچی یک اتوبوس پیشنهاد می کند اما این یک استاندارد خیلی سختگیرانه است و به عوامل دیگر در شرایط مختلف بستگی دارد . ما به شما پیشنهاد می کنیم یک اتوبوس به ازای هر 240 نفر در نظر بگیرید که معقولانه تر است .· مساحت هر پارکینگ اتوبوس با احتساب فضای گردش 60 متر مربع که در انگلستان و اروپا فرض شده است.

    پارکینگ دوچرخه و متورسیکلت motorcycles and bicycle طراحی چنین فضایی وابسته به مقررات ملی و منطقه ای می باشد، و بستگی به میزان استفاده از دوچرخه یا موتور سیکلت در آن منطقه دارد . در کشور های آسیایی پارکینگ های بزرگی را مطالبه می کند . و در انگلستان و اروپا و آمریکای شمالی خیلی کم .

    تماشاگران با ناتوانائيها spectators with disabilitiesطبق کتاب accessible stadia پیشنهاد شده که حداقل 6 درصد محتملا بیشتر از ظرفیت پارکینگ های عمومی را به مردم ناتوان اختصاص دهیم . در کشور های دیگر قوانین محلی تعیین کننده هستند . در غیاب ملزومات ویژه 1 درصد از فضای پارکینگ عمومی را اختصاص می دهیم . در کل این فضا ها باید نزدیک ترین مکان به ورودی ورزشگاه باشند با دسترسی آسان به پیاده رو.

    بازیکنان players فضای پارکینگ اتوبوس برای بازیکنان هر تیم باید فراهم شود . معمولا فضایی بین 2 و 6 اتوبوس لازم است . اما fifa توصیه می کند حداقل 2 اتوبوس به علاوه 10 ماشین در نظر گرفته شود . که شکل مخصوص آن به پیچیدگی ورزش بستگی دارد که باید تحقیق شده باشد . این فضا ها همیشه باید محفوظ باشند و جدا از پارکینگ های دیگر . دستیابی مستقیم این امکان را به بازیکنان می دهد تا بدون تماس با مردم تغییر مکان دهند.

    مقامات رسمیofficials مدیران ، بانیان و کارکنان ورزشگاه باید پارکینگ جداگانه داشته باشند که به روشنی شناخته شده و در ناحیه امن باشد و تحت کنترل و نظارت مستقیم شامل تلویزیون مدار بسته.

    رسانه ها the mediaبه طور موقت یک فضای 24 متری که اجازه ورود به وسیله نقلیه تا ارتفاع 4 متر و یک سطح تراز مستعد که توانایی تحمل 15 تن بار را داشته باشد.

    خدمات و تحویل دادن ها service and deliveries استادیوم های مدرن پیچیده نیاز دارند به ماشین آلات سنگین برای بهتر ارائه کردن خدمات (غذای ميهماني ،تمیز کردن و...) و اين*ها بايد به طور خلاصه و مستقيم شناخته شده باشند تا در برنامه ریزی ها منظور شوند تا در پایان کار مجبور به چاره اندیشی در باره آن نباشند .

    آرایش پارکینگ ها و خدمات parking layout and service ابعاد هر پارکینگ می تواند بستگی به قوانین محلی داشته باشد . اما برای طراحی اولیه طول هر جای پارک را 4.8 متر و عرض آن را 2.4 متر می توان در نظر گرفت . در مورد فضای پارکینگ معلول باید به جای طول 4.8 متر طول 6 متر را در نظر گرفت و هر 2 فضای پارک معلول می توانند به طور مشترک به یک راه دسترسی به عرض 1.2 متر متصل شوند.

    منطقه بندی zoning همه گروه های استفاده کننده باید به طور مستقل و آسان شناسایی شوند و مساحت مناطق پارکینگ به 500 تا 1000 بلوک (پارک) تقسیم شود. این بلوک ها باید به وسیله علائمی فورا قابل شناسایی باشند.

    پیاده روها pedestrians routes
    بعد از ترک کردن ماشین ها ، تماشاچی ها باید حرکت کنند به گذر های پیاده که از پارکینگ متصل می شود به دروازه (ورودی) ورزشگاه این فاصله باید در حدود 500 متر باشد نه بیشتر . ولی به عنوان یک حداکثر می توان تا 1500 متر را در نظر گرفت ، اگر این فاصله بیشتر شود باید یک سیستم حمل و نقل داخلی منظم در نظر گرفت.

    منبع





  6. 8 کاربر مقابل از sirousb عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    cando (06.06.2016),Hossein.021 (11.11.2014),Mehraz (27.02.2012),mona1367 (30.03.2014),omid.sayyah (22.05.2015),tala60 (20.06.2012),جاودشت (27.02.2012)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .