معماری داخلی فروشگاه جدید Longchamp

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: معماری داخلی فروشگاه جدید Longchamp

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    معماری داخلی فروشگاه جدید Longchamp

    پلکانی به سوی آسمان
    توماس هیترویک منهتن را با طراحی فروشگاه جدیدش برای Longchamp حیرت زده کرد.
    به قول اسکار وایلد همه چیز با یک کیف دستی شروع شد. در سال 2003 شرکت بین المللی فرانسوی Longchamp ، بزرگترین تامین کننده لوازم لوکس، برای طراحی یک کیف دستی، از مبتکر خستگی ناپذیر توماس هیترویک دعوت بعمل آورد. او هم به درستی به فکر یک کیف زیپی افتاد، نمونه ای از یک مدل نه چندان معروف، با این فکر که در آن یک زیپ بسیار دراز به صورت حلقه های افقی هم مرکزی به دور کیف پیچیده شده است در حالیکه قابلیت فشرده شدن و کش آمدن را همانند یک آکاردئون کوچک اما فوق العاده زیبا، به آن میدهد. پس از این نخستین پروژه پرهیاهو رابطه Longchamp / Heatherwick اکنون در کار جدی دیگری به صورت محکمتری ادامه می یابد. این پروژه که مربوط به تکمیل نهایی و جنجال برانگیز یک فروشگاه جدید Longchamp در نیویورک است، اولین ناو فرماندهی شرکت محسوب می شود.
    Longchamp نیویورک در حالیکه اولین طبقه از تنها ساختمان موجود در جنب چهارراه را به خود اختصاص داده، با سنگ فرش فوق العاده کمی که وجود دارد، بیشتر به یک کرجی می ماند تا یک ناو فرماندهی، حداقل از نمای بیرونی. این ساختمان که اولین بار در اواسط دهه 1930 ساخته شد، از یک بازسازی بد در دهه 1980 رنج میبرد.
    اغوا و جلب توجه خانمهای کیف دوست مشکل پسند از ورای جنس لوکس بسیار زیبا و جذاب گرفته تا جای امن تابناکی برای وسایل چرمی لوکس، چالش اصلی طراحی هیترویک بود، اما او تا مرحله جلب اعتماد آنها پیش رفت. پلکان تماشایی مجللی مثل یک چشمه آرام به دور قسمت دایره وار مرکزی در جریان است، به طوریکه کرور کرور از خریداران با لبان خندان به خود زحمت رفتن به طبقات بالا را فقط به خاطر دیدن پلکان، می دهند.
    آنچه بیش از راه پله ها از حالت تندیس گونه ای برخوردار است، بنای داخلی ساختمان می باشد که می تواند به عنوان مجموعه ای از شکلهای روبان مانند تعریف شود که از فولاد سخت به ضخامت 5/1 اینچ (38میلیمتر) ساخته شده است. لایه های فلزی صیقل داده شده و جلا خورده به طور منظم و با ملایمت تمام برآمده و برجسته هستند تا شکل و قیافه ای مبهم اما بسیار اغوا کننده ازکف و خیز پله ها را ایجاد کند.
    این پلکان که به دنیای درخشان کیف مشرف است، در میان نرده شیشه ای بسیار نازکی محصور شده است که مثل پارچه شفاف و نازکی، مواج و درخشان است.
    هیترویک، با استفاده از موادی که همگی با استاندارد صنعتی صفحه های سطح شیشه ای مطابقت دارد و دارای استحکام مناسب و بازتاب ناپذیری هستند، در پی چیزی بوده که بطور هوس انگیزی سیال و زرق و برق دار باشد.نتیجه پیشرفت یکساله طرحی نهایی بود که از فناوری شیشه جلوی اتومبیل استفاده شده بود، هریک از قطعات مثل تار عنکبوتی پیچیده و تا خورده بود و هرکدام بی نظیر.
    در طبقه اصلی فروش همین حرکت مواج جالب توجه ادامه دارد. سقف چوبی لایه ای با دقت علمی فوق العاده ای برش خورده است و لایه های شکاف خورده با اندازه های مساوی به سمت پائین باز شده اند تا طبقات ویترینی کوچکی را فراهم آورند در حالیکه تمام اجزا و سازه های داخلی ساختمان را نیز در معرض نمایش قرار می دهند. با همان اسلوب شکاف خوردن و باز شدن، کف زمین نیز تغییر شکل داده شده است به طوریکه مجموعه هایی از سطوح که با زیبایی کامل انحنا داده شده اند، شکل گرفته که بر روی آنها محصولات دست ساز بسیار زیباو با سلیقه Longchamp به طرز آراسته ای چیده شده اند.
    طبقه دوم جدید شامل کالاهای تجاری با دفاتر و نمایشگاه و یک باغ بالای بام بسیار دل انگیز و مجلل می باشد. همه این مجموعه درست شبیه شهر نیویورک است همچنانکه توسط صحنه های Bacchanalion در مهمانی افتتاح مورد تایید قرار گرفت( و به عنوان قسمتی از یک نمایش تلویزیونی بر اساس آخرین آثار هیترویک پخش شد.) اما درکنار این طرح به دور از هرگونه پوچی، نکات بسیار مهم چندی نیز وجود داردکه درباره اهمیت حرفه، ابداء ساخت وساز و اینکه مرزها چگونه می توانند و باید اعمال شوند، میبایست مورد توجه قرار گیرند.این شاید نمونه معماری مربوط به بحث آشنای طراحی مد باشد؛ در مورد برتریت ذاتی خیاطی درجه یک بر لباسهای حاضری.Longchamp به سادگی میتوانست آسودگی های متداول و آرامش تجمل گرایانه را برگزیند اما در عوض با انتخاب یک راه جذابتر، پاداش این اعتماد را صمیمانه دریافت کرد.







    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  2. 2 کاربر مقابل از Mehraz عزیز به خاطر این پست مفید تشکر کرده اند .

    soware (16.08.2011),صائب (24.06.2013)

  3. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری

     

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .