آموزش ساخت یک شهاب آتشین در مکس

نمایش نتایج: از 1 به 1 از 1

موضوع: آموزش ساخت یک شهاب آتشین در مکس

  1. Top | #1

    تاریخ عضویت
    26.01.2011
    عنوان کاربر
    مدیر ارشد سایت
    ميانگين پست در روز
    0.90
    نوشته ها
    1,928
    تشکر ها
    7,211
    از این کاربر 6,834 بار در 1,763 ارسال تشکر شده است.
    سیستم عامل و مرورگر

    آموزش ساخت یک شهاب آتشین در مکس

    ساخت یک شهاب آتشین هنگامی که این تمرین را انجام دهید قادر خواهید بود هر چیزی را آتش بزنید . از قبیل درخت یا مدل یک انسان در حالی که راه میرود .
    قسمت اول – قرار دادن موضوعات در صحنه

    1 – یک کره با شعاع بین 10 تا 20 ایجاد نمائید .
    2 – یک PArray در صحنه قرار دهید . و در قسمت Object-Based Emitter کره را به عنوان موضوع آن انتخاب نمائید . این کار را با کلیک روی pick object انجام دهید .


    قسمت دوم – تنظیمات Parry

    1- Particle Generation در قسمت گزینه use rate را انتخاب و مقدار آن را بین 60 تا 100 قرار دهید
    2- در Particle Motionقسمت گزینه speed را روی صفر قرار دهید .
    3- در timingقسمت تنظیمات را به نسبت زمان مورد نیاز تنظیم نمائید .
    4- Emit Stop را روی 100 قرار دهید .
    5- life گزینه را روی 20 قرار دهید .
    6- Size را حدود 4 قرار دهید . مقدار grow for= 20 و fade for= 50
    قسمت سوم – نوع PArray

    در قسمت Particle Types نوع ذرات را Constant معرفی نمائید .

    1- یک با د (wind) به صحنه اضافه نمائید ، طوری که باد از سمت راست و پائین به کره برخورد کند .
    2- موضوع باد را به PArrayنسبت دهید .و مقادیر زیر را برای wind تعیین کنید :
    Strength = 0.5
    Turbulence =2.2
    Frequency =1.3
    Scale =3

    روی PArray کلیک راست کنید و در منوی properties گزینه motion blur را انتخاب و آن را روی Image قرار دهید .و مقدار 6 را برای آن مشخص کنید . در قسمت object ID عدد یک را وارد نمائید .





    قسمت چهارم – جنس و مواد

    1- ویرایشگر مواد (material editor) را انتخاب نمائید . یک جنس Blinn با این مشخصات بسازید :
    Self illumination = 55 - opacity = 90
    2- در قسمت diffuse یک Gradiant وارد نمائید و مقادر آن را به شرح زیر وارد کنید :
    Color 1 = قرمز -- Color 2 = نارنجی -- Color 3 = آبی آسمانی
    میزان position of second color را 0.08 قرار دهید .
    3- در قسمت extended parameters گزینه Fall off را روی out انتخاب کنید و مقدار آن را 100 مشخص نمائید . سپس این ماده را به PArray نسبت دهید .





    قسمت پنجم – ویدئو پست

    گزینه Add Scene Event را انتخاب کنید و یک فیلتر Lenz Effect Glow به لیست اضافه کنید .
    1- در قسمت preferences گزینه size را روی 50 قرار دهید و ok را کلیک کنید .
    2- در قسمت output file یک نام برای فایل خروجی تایپ نمائید .

    قسمت ششم – رندر

    روی گزینه execute کلیک کنید و تعداد فریمهایی که میخواهید رندر شود را مشخص نمائید . نتیجه باید شبیه تصویر بالای این صفحه باشد .

    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]

    3disf.com


    [دسترسی به لینک ها فقط برای اعضای انجمن امکان پذیر می باشد . همین حالا ثبت نام کنید]



  2. # ADS
    تبلیغات در مدار
    تاریخ عضویت
    همیشه
    نوشته ها
    بسیاری

     

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمیتوانید موضوع جدیدی ارسال کنید
  • شما امکان ارسال پاسخ را ندارید
  • شما نمیتوانید فایل پیوست کنید.
  • شما نمیتوانید پست های خود را ویرایش کنید
  •  
اطلاعات تماس با نقش نگار
جهت ارتباط با مديریت نقش نگار می توانید از اطلاعات زیر استفاده نمایید .
Email : sirousb@gmail.com
Tell : 09101414214 سیروس برادران
کليه حقوق مادي و معنوي براي نقش نگار محفوظ مي باشد .